Sep 16, 2016

what, where, when

Moikka! Viime postauksessa en oikeastaan kertonut tän hetkisestä elämäntilanteesta muuta kuin, että asustelen Englannissa ja työskentelen au pairina. Nyt kerron vähän syvällisemmin, jotta teidän lukijoidenkin olisi jatkossa helpompi pysyä tulevissa postauksissa mukana.
collage1
Eli olen asunut Enlgannissa nyt tasan kuukauden. Tarkemmin sanottuna asustelen rannikolla Hastingsin kaupungissa East Sussexissa. Tähän mennessä oon tykännyt! Täällä on tosi vihreää (ainakin vielä) ja merenrantaan on kotoa muutama kilometri. Koko kuukauden aikana on satanut ehkä kaksi kertaa, mutta poikkeuksellisen lämmin ilma on aikalailla ollut täällä kaikkialla :D Ei siinä muu auttanut, kun lähteä kaupoille mittarin näyttäessä yli 30 astetta ja kaapista löytyi lähes pelkkiä neuleita.

Hastings on suhteellisen iso paikka, mutta ei kuitenkaan mikään suurkaupunki. Tarpeeksi suuri mulle kuitenkin. Täältä pääsee alle kahdessa tunnissa junalla Lontooseen, missä on kerran jo tultu käytyä tapaamassa muita suomalaisia au paireja :)

collage2 Syy, miksi britteihin päädyin on siis jo aikasemmin mainittu au pair- työ. Mun perheeseen kuuluu suomalainen äiti, englantilainen isä, 10v poika ja 8v tyttö. Oon ollut todella tyytyväinen, että valitsin just tän perheen. Tullaan tosi hyvin toimeen niin vanhempien kuin lastenkin kanssa ja siitä on todellakin etua että toinen vanhemmista on myös suomalainen! Ei tullut läheskään niin pahaa kultturishokkia ja arvostan että jos alkaa himottaa niin kaapista löytyy salmiakkia ja suomalaista purkkaa ♥ Tarkoitus olisi olla täällä noin ensi kesän puoliväliin asti, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan.

Siinä vähän syvällisempi selvitys, mitä mun elämässä on tällä hetkellä menossa. Jos teillä on postaustoiveita niin laittakaa alas kommenttiboksiin ja toteuttelen niitä parhaani mukaan!

-Veera


4 comments:

  1. Onpas tosi kivan näköisiä maisemia! Englanti on ihan mun lempparimaa ja aina huokailen kaihoisasti, kun luen englantipostauksia muiden blogeista hah :D Itellä alkaa kohta olla 2kk au pairina täynnä täällä Ausseissa ja vieläkin odottelen kulttuurishokin tai koti-ikävän iskevän... :D

    http://fiiaelina.blogspot.com.au/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos, ne kyllä on! :) Haha, oon kanssa tähän mennessä tykännyt ja oo aussit on kans semmonen paikka missä olisi kiva käydä!

      Delete
  2. Jään ehdottomasti seurailemaan sun reissua, koska itsekin olen lähdössä maanantaina au pairin hommiin! Kiva löytää tällaisten "sielunsiskojen" blogeja xD

    http://avaruhin.blogspot.fi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hyvää matkaa, täytyy myös tsekata sun blogi! :) ja joo on kiva lukea muiden kokemuksii myös xD

      Delete

send me something nice ♥